paradijseiland

Na twee dagen Bangkok besloten we de drukte te ontvluchten en naar Ko Chang te vertrekken, het op een na grootste, maar niet zo toeristishe eiland van Thailand. Voor 250 baht ( 5 euro) werden we vanuit ons hotel helemaal naar Ko chang gebracht inclusief boot. Jammer dat ik een beetje een kater had, dus de 5 uur durende busreis was een hel..

Maar toen we op de boot zaten was ik de busreis op slag vergeten, wat prachtig zeg! Het regende en ja zag vanaf het eiland de mist vanaf het oerwoud opstijgen, dat er als een deken overheen lag.

We hebben een prachtig verblijfje gevonden aan het strand (je loopt als het vloed is meteen de zee in als je naar buiten loopt) Independent Bo. De eigenaren (of eigenaars?) zijn superrelaxed, en de sfeer daar is geweldig. Alle hutjes zijn kris kras omhoog tegen de berg gemaakt uit aangespoeld hout :) (binnenkort nog foto's).

Na twee dagen een beetje rondhangen, zwemmen, en lekker eten (we hebben ook nog een avond bij de independent bo gegeten met zn allen, de eigenaar had gekookt) besloten we toch maar wat te gaan ondernemen. Het plan was naar de watervallen van het nationale park van Ko Chang te gaan, dus we huurden scootertjes om daarheen te rijden (das goedkoper dan je erheen laten brengen). Alleen bleek toen dat het al twee uur 's middags was en het park gaat om 5 uur dicht (wisten wij veel we hadden toen al twee dagen niet meer naar een klok gekeken).

Dus gingen we maar rond het eiland rijden. Dat bleek een heel goed plan want we zijn echt de mooiste plekjes tegengekomen, verlaten strandjes, en prachtig oerwoud, ik zag een olifant en we kwamen op een strandje bij een eettentje waar we misschien ook nog mogen komen slapen van de eigenaar..

Het rijden hier is wel een kunst opzich: er zijn supersteile haarspeldbochten en af en toe een lekker gat in de weg. Onderweg wouden we over een brug en die bleek half doormidden te zijn, met een klein houten bruggetje waar je dan overheen kon, toen zijn we maar omgekeerd :)

Vandaag is het er weer niet van gekomen de goede waterval te vinden, aangezien we niet zo goed de borden konden lezen en de thaise mensen ons niet snapten.. Maar we hebben wel op eigen houtje een prachtig achteraf watervalletje gevonden, waar alleen twee thaise mensen waren, die ons meteen bij hun picknick betrokken.

Maar iig het is hier prachtig, voor ons hotel zee, achter ons oerwoud (wat de nodige jungle-geluiden en helaas ook insecten met zich meebrengt) Het is hier nog wel een beetje regentijd en 's avonds wil het nog wel eens hard regenen en onweren (nu ook). Maar dat is ook echt een spectakel om te zien.  Ik weet nu echt niet meer zo goed wat ik moet schrijven (k was weer mn boekje vergeten oeps.. , maarja daar schrijf ik ook minder en minder in, zonde van de tijd) er is gewoon teveel! Check bij Erik of Thijs of zij dingen hebben die ik vergeten ben :)

Voor de mensen die gratis met mij (of met wie dan ook) willen bellen, waar dan ook ter wereld: www.skype.com. Meld je aan het is een soort msn en als je allebei online bent kan je gratis bellen over internet, met een headset

Op Erik site: nog meer foto's van bangkok