chaos en curry

Ok we zijn er, alles is goed gegaan met het vliegen het duurde alleen echt super lang, 14 uur, voor we er waren. We waren dus helemaal kapot.

Aangekomen op het vliegveld moesten we eerst door de nodige rompslomp om onze visa-stempel te krijgen (wat ook lekker lang duurde en  met ons vermoeide hoofd niet  echt prettig meer was)

Daarna hebben we een bus gepakt naar Ko San road, DE backpackerswijk van bangkok. En tijdens het wachten op de bus zijn we meteen al vriendjes geworden met een franse jongen: Gregor, met wie we meteen maar samen gaan reizen. Hij heeft al veel van de wereld gezien en is ook al vaker in Thailand geweest, dus hij kan ons de kneepjes van het vak leren :)

In de bus werd het al snel duidelijkhoe chaotisch en groot Bangkok is. Er zijn geen bushaltes, de bus rijdt gewoon een bepaalde route en stopt gewoon wanneer er iemand uit of in wil. er zijn nauwelijks verkeersregels, de grootste auto gaat gewoon voor. Ik keek mn ogen uit grote kantoren complexen naast van goud glitterende tempels, overal tuktuks (kliene wagentjes met drie wilen,een soort taxi) naast snelle autos en vervallen bussen.

's Avonds hebben we nog flink gefeest in een " Irisch pub" (lees Thaise discotheek) waar je de drank in emmers tegelijk kocht en samen opdronk.

Vandaag zijn we een beetje door Bankok gaan wandelen, en naar het paleis geweest. Dat was echt prachtig, alles van van bladgoud, en ingelegd met allelij glas, superkitch. Binnen was ook de koningklijke tempel, prachtig.

Het thaise eten is echt wennen, gister had ik iets superlekkers, maar vandaag dacht ik weetje wat ik ga ervoor ikneem een curry. Maargoed daar moet ik dus echt nog aan wennen MAN wat is dat spul heet!

Bankok indrukken: Warm, klam, vriendelijke mensen, tuk-tuks, goud, huistempeltjes, heilige bomen, monniken, relaxte backpackers, chaotisch verkeer.

nou ik heb het wel weer gehad met het getyp check de forto's en volgende keer meer.